
רני גויאלי הוא החטוף הישראלי האחרון בשבי: "יש לנו תקווה שרני חי, ואנחנו נאחזים בזה"
זיו ציוני, דודו של רני גואילי, סיפר על המאבק המתמשך להשבת אחיינו. על הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס והתקווה שמסרבת לגווע: "בחודשיים האחרונים חזרו 46 חטופים, 20 מהם בחיים בניגוד לכל התחזיות"
למעלה משנתיים חלפו מאז נחטף רני גוילי לרצועת עזה, ומשפחתו ממשיכה להיאחז בתקווה כי הוא עדיין בין החיים, בניגוד לקביעות הרשמיות. בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לתוכנית "בוקר טוב דרום" הוא שיתף בתחושות הקשות, בסימני החיים עליהם נשענת המשפחה, ובמסר האישי שהוא שולח לאחיינו.
ציוני התייחס לפער הכואב בין קביעת הרשויות לאמונת המשפחה. ב-30 בינואר (2024), קבעה ועדת מומחים כי רני אינו בין החיים, אך המשפחה דחתה את הקביעה. "הוועדה קבעה שלא ניתן לשרוד את הפציעות שהוא עבר ללא טיפול רפואי, אבל אף אחד לא יודע אם הוא קיבל טיפול או לא", הסביר ציוני.
לדבריו, חוסר הוודאות הוא דווקא המקור לתקווה: "אין מעגל סגור. לא ראינו גופה, והאינדיקציות היו עמומות. בחודשיים האחרונים חזרו 46 חטופים, 20 מתוכם בחיים ועוד 24 חללים וזה בניגוד לתחזיות השחורות. הוכח שגם המומחים לא תמיד יודעים הכל. יש לנו תקווה שרני חי, ואנחנו נאחזים בזה".
"מטה החטופים לא נסגר"
על רקע הדיווחים אודות סגירת מטה משפחות החטופים, ביקש ציוני להבהיר את המצב ולהרגיע את הרוחות. לדבריו, המטה אינו נסגר אלא משנה את אופי פעילותו, והמתנדבים בו ממשיכים לפעול במסירות ללא שיוך פוליטי.
"יש במטה עשרות מתנדבים מדהימים שאין להם שום קשר לפוליטיקה. הם תומכים ועושים עבודה מדהימה", הדגיש. "אנחנו מאוחדים סביב מטרה אחת – להחזיר את כולם".
"רני, תכבה את האור"
בסיום הראיון המרגש, שיתף ציוני בהומור השחור של המשפחה שהפך למציאות כואבת. "לפני כשנתיים וחצי, ישבנו כל המשפחה ואמרנו בצחוק שרני יהיה האחרון שיחזור, כי הוא שוטר שאכפת לו מכולם והוא לא ישאיר אף אחד מאחור", נזכר הדוד בכאב. "היום אנחנו אומרים לו: רני, אם אתה שומע – תכבה את האור ובוא הביתה. מספיק".



